منابع فارسی
الوانی، م (1381)، مدیریت عمومی، تهران: نشر نی، چاپ هفدهم.
برومند، ز (1375)، مدیریت رفتار سازمانی، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور، چاپ سوم.
پور ایرج، م (1377)، بررسی عوامل مؤثر بررضایت بخشی مشتریان بانک بمنظور بهبود بالندگی سازمان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه فردوسی مشهد.
ترک زاده، ج (1385)، توسعه سازمانی دانشگاه علوم انتظامی، فصلنامه دانش انتظامی، شماره 8(3)، 32- 49.
ترک زاده، ج و همکاران (1387)،ارزیابیوضعیت توسعه سازمانی دانشگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تهران، مجله آموزش عالی ایران، شماره 1(2)، 31- 50.
تقی زاده، ه ، تاری، غ (1386)، الگوی گرافیکی روش تحقیق در علوم انسانی، تهران: انتشارات حفیظ، چاپ اول.
تقی زاده، ه، تاری، غ (1386)، بررسی ویژگیهای سازمانهای یادگیرنده در یک سیستم تولیدی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز: فصلنامه علوم مدیریت، شماره 1، 31- 57.
تقی زاده، ه، تاری، غ، پرستاری، ح (1388)، تعیین اولویت اصول سازمانهای بالنده در آموزش و پرورش با استفاده از فرآیند تحلیل سلسله مراتبی، مطالعات آموزش و یادگیری، دانشگاه شیراز، شماره 1.
جاودانی، ح، م ح، پرداخت چی (1386)، بررسی وضعیت توسعه سازمانی در نظام آموزش عالی ایران، پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، شماره 13(4)، 21- 44.
حسن خانی خضرلو، ع (1385)، تعیین میزان بالندگی سازمانی در بیمارستان استاد عالینسب تبریز، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی تبریز.
ساسان گهر، پ (1378)، مقدمهای بر بهبود سازمان، مقاله چاپ شده در کتاب بهبود سازمانی، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی.
سبحانی نژاد، م؛ شهائی، ب و یوزباشی، ع (1385)، سازمان یادگیرنده (مبانی نظری الگوی تحقق و سنجش)، تهران: نشر یسطرون، چاپ اول.
سنگه، پ (1385)، پنجمین فرمان: خلق سازمان فراگیر، ترجمه حافظ کمال هدایت و محمد روشن، تهران: سازمان مدیریت صنعتی، چاپ ششم.
فرامرز قراملکی، ا (1380)، اخلاق حرفه ای، تهران: ناشر مولف، چاپ اول .
فرنچ، و.(1384)، مدیریت و توسعه سازمانی، ترجمه علی اکبر افجه، انتشارات آن .
فریدیان، ف (1378)، تحول سازمانی، تهران: انتشارات وثقی، چاپ اول .
فقیهی، ا و م، رجب بیگی (1385)، بالندگی سازمانی، ارایه الگویی اثر بخش برای بنگاه های کشور، مدرس علوم انسانی، شماره 10(1)، 191- 212.
قدمگاهی، م و آهنچیان، م (1384)، بررسی وضعیت مدارس شهر مشهد بر اساس ویژگی هایسازمان یادگیرنده (دیدگاه پیتر سنگه)، نوآوری های آموزشی، شماره 4(14)، 132-148.
کامینگز، ت، ج. و ک، اورلی(1375) ، توسعه سازمان و تحول، مترجم عباس محمدزاده، تهران: مرکزانتشارات دانشگاه آزاد اسلامی، چاپ اول، جلد2و1.
طوسی، م (1380) ، بالندگی سازمانی، تهران: انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی، چاپ اول.
مارکوارت، م (1385)، ایجاد سازمان یادگیرنده، ترجمه محمدرضا زالی، تهران: مرکز کارآفرینی دانشگاه تهران، چاپ اول.
محمدزاده، ع (1383)، توسعه سازمانی و سازمانهای آینده، فصلنامه مطالعات مدیریت، شماره 41-42.
منابع انگلیسی
Argyris.C. & Schon.D.A. (1996), Organizational Learning II Reading. Mass Addison Wesley.
Barlow, Liz (2006), Talent development: the new imperative?, Development and Learning in Organizations, 20. (3). pp. 6 – 9.
Boonstra, J., J., (2004), Dynamics of Organizational Change and Learning. John Wiley & Sons, Ltd., ISBN 0-471-87737-9.
Bozionelos, Nikos (2001), Organizational downsizing and career development, Career Development International, 6. (2). pp. 87 – 92.
Burke, W. W. (1982), Organization development: Principles and practices. Glenview, IL: Scott, Foresman.
Church, A. H. (2000), The future of OD: Relevant or not?. Presentation to the Best Practices in Leading Change Conference, Bowling Green State University, Bowling Green, Ohio.
Dodgson. M. Organizational Learning: A Review of Some Literatures. Organization Studies. 14.
Firesone.M. & Mcelroy.W. (2004). Learning Organization and Knowledge Management. The Leadership on the Learning Organization, 11, (2). PP.177-184.
French, W. L., & Bell, C. H., Jr. (1978), Organization development: Behavioral science interventions for organization improvement (2nd Ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
Garvin.D.A. (1993), Building a Learning Organization, Harvard Business Review. July-August. PP. 78-91.
Gephardt, M.A., Marsick, V.J. (1996). Learning organization come alive, Training and Development Journal, 50. (12).
Jamieson, D. W., Bach Kallick, D., & Kur, C. E. (1984), Organization development. In L. Nadler (Ed.), the handbook of human resource development (pp. 29.1–29.16). New York: Wiley.
Handy.Ch. (1990). The Age of Unreason .Harvard Business School Press.
Harvey, J. B. (1974), Organization development as a religious movement. Training and Development Journal, 28, 24–27.
Marqurdt, M. J. (1996), Building the Learning Organization, NcGraw-Hill, New York.
Mavin. Sh., Cavaleri., S.(2004), Viewing learning organizations through a social lens, The Learning Organization, 11. (3).PP.285-289.
Mumford, A. (1997). How managers can develop managers, England: Gower publishing, second edition.
Nyhan.B., Gessey.P., Tomassini.M. & Poell.R. (2004), European Perspectives on the Learning Organization, Journal of European Industrial Training .28.(1). PP.66-92.
Olivares, Orlando J. (2008), The formulation of a leadership development praxis: linking intentions to outcomes, Leadership & Organization Development Journal, 29. (6). pp. 530 – 543.
Ortenblad. A. (2004). The Learning Organization: Towards an Integrates model, The Learning Organization, 11. (2).PP.129-144.
Peddler, M. (1998). Action learning in practice. The Learning Organization Journal, 5. (4).
Philbin, A. and Mikush, S., (1999), A Framework for Organizational Development: The Why, What and How of OD Work,
www.mrbf.org
Porras, J. I. & Robertson, P. J. (1992), Organizational development: Theory, practice and research, In M. D. Dunnette & L. M. Hough (Eds.), Handbook of industrial and organizational psychology (2nd ed., Vol. 3, pp. 719–822), Palo Alto, CA: Consulting Psychologists Press.
Schein, E. H. (1969), Process consultation. Reading, MA: Addison-Wesley.
Streeten, P. (1999), Components of a future development strategy: the importance of human development, Finance & Development, 36. (4). pp. 30-34.
Sun.y.t. Peter & Scott.L. (2003). Exploring the Divide Learning Organization and Learning Organization. The Learning Organization, 10. (4), PP.202-215.
Tsang. W.K. (1997), Organizational Learning and Learning Organization: A Dichotomy between Descriptive and Prescriptive Research. Human Relations, 50.(1). PP.73-890
Van der Sluis-den Dikken, Lidewey & Hoeksema Ludwig H. (2001), The palette of management development, Journal of Management Development, 20. (2). pp.168 – 179.
Waclawski, J. and Church, A.H. (2006), Introduction and Overview of Organization Development as a Data-Driven Approach for Organizational Change. http://media.wiley.com/product_data/excerpt
Warrick,D.D. (1984), Organization developmen”. In W. R. Tracey (Ed.), Human resources management and development handbook (pp. 915–925). New York: American Management Association.
Watkins, K.E. and Marsick, V.J. (1996). The contrast of learning organization: dimensions, measurement and validation. Journal of Human Resource Development Quarterly, 33- 35.
Weick K.E. and Quinn R.E. (1999), organizational change and development.
Whittington, Dewar.A.(2004), Strategic Approach to Organizational Learning, Industrial and Commercial Learning, 36. (7).PP.265-268.