منابع
پالوف،ر. ، پرات،ک. (2003). دانشجوی مجازی، ترجمه: فرهاد شفیع پور مطلق. محل نشر انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات. چاپ اول.
خوش خلق ، ا. اسلامیه ، م. م. (1385). "تدوین و طراحی الگویی برای ارائه بازخوردهای کیفی در ارزشیابی تحصیلی". فصلنامه نوآوری های آموزشی، شماره 18، سال پنجم، زمستان، صص 78-57.
رستگار،طاهره (1384). ارزشیابی در خدمت آموزش، تهران: انتشارات موسسه فرهنگی منادی تربیت.
رهباردار ،ح .(1384). سنجش پرونده ای .مشهد: انتشارات رایانه ای
سیف ، ع. ا.(1385). روان شناسی پرورشی ، روانشناسی یادگیری و آموزش ( ویراست نو) . انتشارات آگاه ، چاپ پانزدهم.
شهسواری اصفهانی، س؛ مطلی نژاد، ل؛ سبحانیان، س. (1389). مقایسه تأثیر استفاده از روش های آموزش مجازی و سنتی بر مهارت های قابلیت مدار دانشجویان پزشکی، مجله پزشکی هرمزگان، سال چهاردهم، شماره سوم، پاییز،صص190-183.
شفیع پور مطلق، ف. (1387). "راهبردهای آموزشی مؤثر برای توسعه مهارتهای مورد نیاز دانشجویان برای بهره گیری از فناوری اطلاعات از دیدگاه استادان دانشگاه های آزاد اسلامی منطقه 5 کشور"،فصلنامه علمی- پژوهشی برنامه ریزی درسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، سال پنجم، شماره 20، زمستان، صص 148-129.
شفیع پور مطلق، ف. (1387). " مدیریت زمان در دانشگاه مجازی، ماهنامه علمی- آموزشی تدبیر، انتشارات مرکز آموزش مدیریت صنعتی ایران، سال هفدهم -شماره 176، صص45-41.
شیخ زاده ، م ؛ مهر محمدی، م. (1383). " نرم افزار آموزش ریاضی ابتدایی بر اساس رویکرد سازنده گرایی و سنجش میزان اثربخشی آن "، فصلنامه نوآوری های آموزشی، پاییز، 3(9)،48-32.
شیخ زاده فینی، ع. ا. (1381). مبانی معرفت شناسی سازنده گرایی و دلالت های یاددهی- یادگیری، تهران: دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی.
عسگری،ع.(1387 )."تدوین مدلی برایپیشرفت تحصیلی بر پایه مدل کار آدمی"، دانشکده روانشناسی وعلوم تربیتی، گروه مبانی روانی آموزش، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
عطاران، م. (1382). دانشگاه مجازی : تحول از آموزش به یادگیری. ماهنامه توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات مجله تکفا. سال اول، شماره 5 و6، خرداد و تیر، صص 81-89 .
محسن پور، ب؛ حجازی، ا ؛ کیامنش، ع. ر. (1385). " نقش خودکارآمدی، اهداف پیشرفت، راهبردهای یادگیری و پایداری در پیشرفتتحصیلی در درس ریاضی دانش آموزان سال سوم متوسطه (رشته ریاضی) شهرتهران "، فصلنامه نوآوری های آموزشی، تابستان،; 5(16):9-35.
Andrew Hogue, B. K, Desjardins, F. (2011). The role of project-based learning in IT: A case study in a game development and entrepreneurship program. Interactive Technology and Smart Education, 8(2), 120 – 134.
Brookfield, S.D. (1995). Becoming a critically Reflective Teacher. San Francisco: Jossey -Bass.
Clark, R. (2007). Sex principles of effective e- learning: What works and why. Learning solutions [serial on the Internet]. Sept 10, Retrieved from
Gilbert, S. D. (2002). How to be a successful student. New York: McGraw-Hill.
Harasim, L., Hiltz, S.R., Teles, L., & Turoff, M. (1996). Learning networks cambridge. Mass: MTT Press.
Hudson,B.(2002)." Critical Dialogue Online: Personas, covenants, and Candlepower", In K. E. Rudestam and J. Schoenhotz-Read (eds.). Handbook of Online learning, (pp.53-90). Thousand Oaks, Calif: Sage.
Johnson, T., Janie Mae, S. (2009). Virtual learning: Is it conducive to student achievement? Dissertation, Liberty University.
Kelin, E. S., & Merritt, E. (1994). Environmental education as a model for Constructivist teaching. Journal of Environmental Education, 25(3), 14-21.
Morgan,C., & O'reilly, M .(1999). Assessing open and distances learners. London, England:Kogan Page.
Nuria, J., Diego Martín, J. Manuel, C., Iván Martínez, J., Ignacio, H. (2010). ITest: assessment and self-assessment in mathematics. Interactive Technology and Smart Education, 7(3), 154 – 167.
Schacter, J. (1999). The impact on education technology on student achievement. Milken exchange on education technology. Retrieved on
www.milkenexchange.org.
Wolff, L., & Gaecia, N. (2001). Higher Education and Enterprise Training in Latin America: The Case of the virtual campus of Peru's higher technological institute. Retrieved from www. Tecknowlogia.org.
Wu, Y., & Tsai, C. (2005). Development of elementary school students' cognitive structures and information processing strategies under long-term constructivist-oriented science instruction. Science Education, 89, 822-846.
Zhu, E. (Ed). (2000). Design Principles for Online instruction. Fort Myers: Florida Gulf Coast University (F6Cu). Retrieved on March 20 from http//www. Fgcu.edu/ onlinedesign.html