منابع فارسی
امان الهی فرد، ع. (1384). بررسی رابطه ویژگیهای شخصیتی و عوامل فردی- خانوادگی با رضایت زناشویی در کارکنان ادارههای دولتی شهر اهواز. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مشاوره، دانشگاه شهید چمران اهواز.
باباپور خیرالدین، ج.، رسول زاده طباطبایی، ک.، اژهای، ج. و فتحی آشتیانی، ع. (1382). بررسی رابطه بین شیوههای حل مسأله و سلامت روانشناختی دانشجویان. مجله روانشناسی ، 7 (1)، 16-3.
حقیقی، ج.، زارعی، ا.، شکرکن، ح.، و شهنی ییلاق، م. (1383). مقایسه ویژگیهای شخصیتی هنرمندان رشتههای شعر و ادب، نمایش، موسیقی و هنرهای تجسمی با افراد غیر هنرمند شهر اهواز. مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران، 11(1و2)، 56-35.
عاشوری، ا.، ملازاده، ج. و محمدی، ن. (1387). اثربخشی درمان گروهی شناختی- رفتاری در بهبود مهارت های مقابلهای و پیشگیری از عود در افراد معتاد. مجله روان پزشکی و روان شناس بالینی ایران، 4(3)، 281-28.
کیامهر، ج. (1381). هنجاریابی فرم کوتاه پرسشنامه پنج عاملی نئو و بررسی ساختار عاملی آن د بین دانشجویان علوم انسانی دانشگاه های تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد سنجش و اندازه گیری، دانشگاه علامه طباطبایی.
ملازاده، ج.، منصور، م.، اژهای، ج. و کیامنش، ع. (1381). سبکهای رویاروگر و سازگاری زناشویی در فرزندان شاهد. مجله روان شناسی، 6(3)، 276-255.
همایونی، ع.، کدیور، پ.، و عبدالهی، م. (1385). رابطه بین یادگیری، سبکهای شناختی و انتخاب رشته تحصیلی در دانشآموزان پسر دبیرستانی. فصلنامه روانشناسان ایرانی، 3 (10)، 144-137.
منابع انگلیسی
Busato, V. V., Prins, J. F., Elshout, J. J., & Hamaker, C. (2000). Intellectual ability, learning style, personality, achievement motivation and academic success of psychology students in higher education. Personality and Individual Differences, 29, 1057-1068.
D’Zurilla, T., & Sheedy, C. F. (1992).The relations between social problem solving ability and subsequent level of academic competence in collage student. Cognitive Therapy and Research, 16(5), 589-599.
Furnham, A. (1996). The big five vs the big four: The relationship between the MBTI and the NEO-PI five factor model of personality. Personality and Individual Differences, 21, 303-307.
Jackson, C., & Lawty-Jones, M. (1996). Explaining the overlap between personality and learning style. Personality and Individual Differences, 20(3), 293-300.
Jaffee, B. W., & D'Zurilla, J. T. (2009).Personality, problem solving, and adolescent substance use. Behavior Therapy, 40, 93–
101.
Kolb, D. A. (1985). Learning style inventory and technical manual. Boston: McBer & Company.
Lithner, J. (2003). Students’ mathematical reasoning in university textbook exercises. Educational Studies in Mathematics, 52, 29–55.
Loo, R. (2004). Kolb's learning styles and learning preferences: Is there a linkage? Educational Psychology, 24(1), 99−108.
McMurran, M., Duggan, C., Christopher, G., & Huband, N. (2007). The relationships between personality disorders and social problem solving in adults. Personality and Individual Differences, 42,145–155.
McMurran, M., Egan, V., & Duggan, C. (2005). Stop & think! Social problem solving therapy with personality disordered offenders. In M. McMurran & J. McGuire (Eds.), Social problem solving and offending: evidence, evaluation and evolution. Chichester: Wiley.
Mc Crea, R. R., & Costa, P. T.(2004). A contemplated revision of NEO Five Factor Inventory. Personality and Individual Differences, 36, 587-596.
Metallidou, P., & Platsidou, M. (2008). Kolb's Learning Style Inventory-1985: Validity issues and relations with metacognitive knowledge about problem-solving strategies. Learning and Individual Differences, 18, 114–119.
Riding, R. J., & Rayner, S. G. (1998). Cognitive styles and learning strategies. London: David Fulton.
Sadler-Smith, E. (2001). The relationship between learning style and cognitive style. Personality and Individual Differences, 30, 609-616.
Shaw, G., & Marlow, N. (1999). The role of student learning styles, gender, attitudes and perceptions on information and communicate on technology assisted learning. Computers & Education, 33, 223-234.
Vollrath, M., Alnaes, R., & Torgersen, S. (2003). Differential effects of coping in mental disorders: A prospective study in psychiatric out-patients. Journal of Clinical Psychology, 59, 1077-1088.
Weber, K. (2005). Problem-solving, proving, and learning: The relationship between problem-solving processes and learning opportunities in the activity of proof construction. Journal of Mathematical Behavior, 24, 351–360.
Willcoxson, L., & Prosser, M. (1996).Kolb's Learning Style Inventory (1985): Review and further study of validity and reliability. British Journal of Educational Psychology, 66, 247−257.